بهترین استند-آپ کمدی‌های سال ۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۱ استند-آپ کمدی‌های قابل‌توجهی عرضه شد، اما شمار آن‌ها زیاد نبود. کمتر شدن اجراهای کمدی دلیل خاصی ندارد با این حال، جای نگرانی وجود ندارد چرا که این فقدان منعکس‌کننده خلاء عظیم یک سال و نیم گذشته و همه‌گیری کرونا است. فهرستی که فقط استند-آپ‌های سنتی اجرا شده روی صحنه را در نظر می‌گرفت، باعث می‌شد که چندین مورد از بهترین‌ها حذف شود. بنابراین در ادامه بهترین استند-آپ‌های سال ۲۰۲۱ در فرم‌های مختلف فهرست شده‌اند.

 

 

۱۰. جنگ واژه‌ها (Fighting Words)، آیدا رودریگز

«جنگ واژه‌ها» اثر آیدا رودریگز به خاطر ۴۵ دقیقه ابتدایی‌اش این جایگاه را به دست می‌آورد –  مجموعه‌ای لذت‌بخش، گاهی شخصی و همیشه دقیق از شوخی‌هایی در مورد سیاست، فرهنگ، و به ویژه مشاهدات رودریگز از جوامع لاتین. این استند-آپ نشان می‌دهد که دقیقاً چقدر قوائد فرم برای کمدینی مانند رودریگز بی‌اهمیت‌اند زیرا او دقیقاً نوع شوخی را به مخاطب می‌فهماند و اینکه چرا این کار را انجام می‌دهد و همچنان واکنش مثبتی می‌گیرد.

 

 

۹. زن عجیب زیبا و درشت (BBW (Big, Beautiful Weirdo))، نیکل بایر

نیکل بایر اهل ظرافت نیست. او با اجرای یک رقص با میله در مجموعه‌ای از لباس های زیر زنانه طراحی شده مانند یک همبرگر شروع می‌کند. سپس با یک کلاه‌گیس بلند و غیرثابت و کت و شلوار بنفش انگوری روی صحنه می‌ایستد. بایر عادت دارد که صورتش را با گریم‌های اغراق‌آمیز ناشی از عصبانیت یا شوک ثابت کند، سپس احمقانه‌ترین اطواری که می‌تواند را درآورد. برخی از شوخی‌های او متکی به ارجاعات فرهنگ عامه است و اهداف آسانی را هدف قرار می‌دهند، اما مطالب شخصی‌تر او جایی است که او بیشترین تأثیر را می‌گذارد.

 

 

۸. ده از ده (Ten on Ten)، ویر داس

این استند-آپ «ویژه» بیشتر قوائد آنچه که معمولاً «استند-آپ ویژه یک ساعته» در نظر می‌گرفتند را از بین می‌برد. «ده از ده» یک مجموعه کامل یک ساعته که ماه‌ها در حال ساخت بوده و در چند شب اجرا فیلمبرداری شده باشد نیست. کلکسیونی از اجراهای کمدین هندی «ویر داس» است که قرار بوده به شکل ده اپیزود که هر کدام به یک موضوع خاص می‌پردازد عرضه شود. داس در میانه یک همه‌گیری اجرا می‌کند و همزمان با این خطر روبرو است که به خاطر چیزی که با آن شوخی می‌کند دستگیر شود. شوخی‌های او درباره این موضوعات است: آزادی بیان، درگیری مذهبی، سوگواری، امتیاز و طبقه، استعمار.

 

 

۷. توضیح همه‌چیز (Here’s Everything)، ریکی ولز

«ریکی ولز» اینجاست تا تمام حقایق قابل‌توجه در مورد خودش را بیان کند، مسائلی که او انتظار دارد شما در آینده ببینید و چیزهایی که ممکن است شما را شگفت‌زده کنند. اما زمانی که او شوخی را برای مدتی ادامه می‌دهد، و به چیزی پیچیده‌تر و عجیب‌تر تبدیل می‌کند، از آن احساس خود-ترویجی می‌گریزد و بسیار سرگرم‌کننده‌تر می‌شود. در اوایل استند-آپ، یک شوخی طولانی درباره خرید مواد مخدر از دلالان وجود دارد، و بازگویی مبهوت‌کننده ولز از این ماجرا سراسر لذت‌بخش است.

 

 

۶. لازانیای سرد (Cold Lasagne Hate Myself 1999)، جیمز اکستر

«لازانیای سرد» پیش از همه‌گیری کرونا فیلمبرداری شده و یک استند-آپ دو ساعته در مورد بیماری است و اینکه کمدین چگونه علی‌رغم بیماری باید روی صحنه برود و چقدر او از اغلب مخاطبین و به ویژه مخاطبین بریتانیایی بیزار است. اکستر یک داستان‌گوی برجسته، و کمدینی است که می‌تواند یک موقعیت را شناسایی کند و آن را به روایتی مفصل، چندوجهی و از لحاظ مضمونی غنی تبدیل کند. جادوی «لازانیای سرد» از اراده کمدین می‌آید که اجازه می‌دهد تصویرش در مرکز داستانی قرار بگیرد که در حال تجزیه و تحلیل آن است.

 

 

۵. هشتگ (Hashtag)، جاش جانسون

یکی از چالش‌های استندآپ در دو سال گذشته این بود که چگونه واقعیت مشترک همه‌گیری را بپذیریم، در حالی که به مخاطبان اجازه می‌دهیم از آن فرار کنند. «هشتگ» با اجرای «جاش جانسون» خلاصه‌ای از هر دوی این‌هاست، بهترین نمایش کمدینی که تلاش می‌کند میان آن تجربه زندگی در آینده و آنچه را که اتفاق افتاده است، پل بزند. او همچنین شوخی کلاسیکی اجرا می‌کند در مورد آنچه زنان از مردان می‌خواهند، و یک شوخی نژادی با موهای خودش.

 

۴. طراحی‌شده (Drawn)، تیگ نوتارو

«طراحی‌شده» یک استند-آپ انیمیشن است که از بخش‌هایی ساخته شده که «تیگ نوتارو» در چندین سال گذشته روی آن کار کرده و ضبط کرده است. بسیاری از شوخی‌ها بر اساس زندگی نوتارو، به‌ویژه دوران کودکی و چندین بحران اخیر سلامتی او ساخته شده‌اند. اما همه داستان‌ها و روایت‌ها به خوبی با هم جور در نمی‌آیند. برخی بیشتر شبیه کلی‌میشن به نظر می‌رسند، برخی نرم و گردند، برخی مملو از زوایای تندتر و رنگ‌های اشباع شده، اما همگی با پتانسیل سورئالیستی، احمقانه و بی‌نهایتی که انیمیشن می‌تواند ارائه دهد، در راستای اهداف کمدین‌اند.

 

 

۳. پیامبر ناکامل (Imperfect Messenger)، روی وود جونیور

به یاد آوردن کمدین‌هایی که قابل اعتمادتر از روی وود جونیور باشند دشوار است، و این استند-آپ ثابت می‌کند که او چنین طنزپردازی است. تکامل آثار وود از چندین سال گذشته ملموس است: ایده‌ها برای او قلمرو جدیدی نیستند، اما شوخی‌ها بسط و تهذیب مضامینی هستند که او در گذشته مطرح کرده است. در بخش پایانی استند-آپ، یک شوخی طولانی در مورد حبس وجود دارد، جامعه‌ای که در آن بزرگ شده، و احساس او نسبت به آنچه که نسل‌های قبلی به او داده‌اند. مجموعه‌ای کامل از چیزهایی است که باعث شده کمدی او بسیار خوب جواب دهد.

 

 

۲. وقت‌شناسی (Good Timing With Jo Firestone)، جو فایرستون

«وقت‌شناسی» مانند «ده از ده» نوعی خاص از استند-آپ است که ممکن است در سال‌های گذشته به چنین فهرست‌هایی راه پیدا نمی‌کرد – بخش بسیار کمی از آن به صورت استندآپ روی صحنه است و به ندرت شامل اجرای فایرستون است. این استند-آپ یک کارگاه و اجرای زنده فیلمبرداری شده با دانش آموزان کلاس کمدی زوم Firestone برای سالمندان است که همه آنها خنده دار، دوست داشتنی و به زیبایی مشتاق هستند.

 

 

۱. درون (Inside)، بو برنهام

استند-آپ «درون» برنهام به لطف خصوصیات پرشمار (و همچنین طولانی بودن چرخه رسانه‌ای آن که فراتر از نتفلیکس و انتشار آلبوم و پخش کوتاهش در سینما می‌رود) در طول سال بحث‌های زیادی ایجاد کرد. اجرایی است که هم به روح زمانه و پاندمی می‌پردازد و در عین حال مملو از تفسیرهای دقیق در مورد فرهنگ اینترنت است. جذاب است، و مملو از آهنگ‌های فراموش‌نشدنی با ملودی‌هایی که در نوع خود یک پارودی به شمار می‌آیند. یک مولفه بصری غیرمعمول غنی دارد، زیرا حساسیت کارگردانی برنهام لایه دیگری از معنا را به تعامل بین اشعار و ملودی‌هایش اضافه می‌کند.

 

برای دانلود فیلم عاشقانه بدون سانسور دوبله فارسی به سایت سینما مراجعه کنید


[ بازدید : 44 ]
[ ] [ 14:36 ] [ سعید علی وردی خانی ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]