فرق عسل کنار و عسل گون چیست؟

تا به حال برای شما هم این مشکل پیش آمده است ،که بر سر دو راهی یک انتخاب قرار بگیرید؟ آن هم دو راهی خوب و خوب تر.لابد از خودتان می پرسید یعنی چه؟ مثلا در انتخاب یک نوع عسل !!!مردد باشید که کدام نوع عسل بهتر است؟ ممکن است شما قصد خرید عسل گون یا عسل کنار را داشته باشید.اما تردید دارید که کدام نوع عسل مناسب و مطلوب است؟ اگر شما هر کدام از این دو نوع عسل،یعنی عسل کنار یا عسل گون را انتخاب کنید،کاملا مناسب وبه جاست.اما از آنجایی که همه ی انسانها ذاتا میل و گرایش زیادی به رسیدن به حد مطلوب دارند،در نتیجه دوست دارند،که بهترین را انتخاب کنند.

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید،تا اطلاعات جامع و کاملی در مورد این دو نوع عسل در اختیار تان قرار داده شود. اطلاعاتی همچون

  • طبع هر دو نوع عسل کنار و گون
  • مزایا و معایب مصرف هر کدام از این دو نوع عسل
  • خواص عسل کنار وعسل گون
  • طبع عسل کنار و عسل گون

    بهتر است قبل از مصرف هر نوع ماده ی غذایی،ابتدا اطلاعاتی در مورد طبع آن بدست اوریم،چرا که هر ماده ی غذایی مورد استفاده، اگر با طبیعت و مزاج شما ناسازگاری داشته باشد می تواند در سیستم بدنی شما اختلال ایجاد کند. بهتر است هنگام مصرف هر نوع ماده ی غذایی مخالف طبع بدن از مصلح آن استفاده کنید. شما می توانید با کنترل مزاج خود ،گامی مفید و موثردر بهبود سبک زندگی خود بردارید.

    و اما طبع عسل کنار و عسل گون!

    به طور کلی عسل ها از هر نوعی که باشند،یا طبعی گرم دارند و یا طبعی معتدل. عسل هایی با طبع گرم برای افراد با مزاج سرد و خشک و سرد و تریا معتدل مناسب است،وعسل با طبع معتدل برای افراد داری مزاج گرم مناسب است.بنابر این عسل کنار وعسل گون هر دو در دسته عسل های با طبع معتدل قرار می گیرند.

    تفاوت عسل کنار و عسل گون

    عسل کنار و عسل گون،در دسته ی عسل های پر مصرف و مورد توجه ایرانیان می باشد.هر کدام از این دو نوع عسل،خواص دارویی،درمانی و غذایی خاص خودشان را دارا می باشند. عسل کنار که از درخت سدر یا همان کنار گرفته می شود،وعسل گون نیز از گون کوهی به دست می آید.این دو نوع عسل با یکدیگر تفاوت هایی دارند،که با وجود همین تفاوت ها باز هم در نوع خودشان بسیار مطلوب و مورد پسند واقع می شوند.

    یکی از تفاوت های این دو نوع عسل،میزان ساکاروز موجود در آن می باشد.هر چه ساکاروز موجود در عسل پایین تر باشد،بالطبع عسل طبیعی تر خواهد بود. قیمت عسل گون نسبت به عسل کنار از ساکاروز کمتری برخوردار می باشد. پس اگر شما به دنبال یک عسل با ساکاروز پایین می باشید به شما توصیه می شود از عسل گون استفاده کنید. دومین وجه افتراق این دو نوع عسل رنگ آن می باشد که آنهم به دلیل نوع گل استفاده شده برای تهیه ی شهد عسل می باشد.بنابر این عسل گون اصل زرد نخودی و عسل سدر نسبت به عسل گون کمی تیره تر می باشد. اما در کل نمی توان ملاک تشخیص عسل اصل و تقلبی را رنگ عسل قرار داد، چون ممکن است با توجه به نوع پوشش گیاهی منطقه وبرخی دیگر شرایط رنگ عسل‌های با هم متفاوت باشد. و از نظر طعم و مزه هم عسل گون نسبت به عسل کنار از عطر و طعم ملایم تری برخوردار است و عسل کنار شیرین تر است.

  • و اما بررسی معایب و مضرات احتمالی مصرف این نوع عسل، البته ناگفته نماند نه تنها عسل بلکه مصرف هر نوع ماده ی غذایی باید متناسب با شرایط جسمی و سنی و جنسیت افراد مصرف شود مثلا اگر شما به عنوان یک مادر باردار، قصد مصرف عسل گون را دارید، باید مراقب باشید چرا که مصرف این نوع عسل می تواند در برخی از مادران باردار ایجاد حساسیت نماید. اگر شما دچار بیماری لوپوس هستید هرگز از این نوع عسل استفاده نکنید. به این دلیل که این بیماری به گونه ای است که سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا به لوپوس قادر به تجزیه و تحلیل مواد جدید وآشنا نیست در نتیجه می توان عوارض مخربی بر روی بدن ایجاد نماید این نوع عسل برای کودکان زیر دو سال نیز ممنوع می باشد.به این دلیل که معده ی کودک قادر به هضم آنزیم های موجود در عسل نیست. همچنین افرادی که دارای بیماری خاص هستند، هنگام مصرف این نوع عسل بهتر است کمی جانب احتیاط را رعایت نمایند. چرا که ممکن است موجب تداخل دارویی شود. بنابراین پس از مصرف با بروز کوچکترین علامت حساسیت مصرف عسل را قطع نمایید.

[ بازدید : 42 ]
[ ] [ 9:16 ] [ سعید علی وردی خانی ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]