معجزه ای به نام سئو و تاثیرش سئو بر رشد کسب و کارها

 

بسیاری از کسب و کار ها امروزه با استفاده از اینترنت اداره می‌شوند حتی در برخی موارد پایه و اساس یک کسب و کار، آنلاین است. به عبارتی می‌توان گفت برای به روز بودن و رقابت مؤثر در هر زمینه تجاری، می‌بایست در اینترنت و فضا های مجازی، حرفی برای گفتن داشته باشید.

شبکه‌های مجازی از انواع ابزاری هستند که برای معرفی کسب و کار‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و بازدهی قابل توجهی دارند. اما برای راه انداختن کسب و کار‌های جدی‌تر مخصوصاً یک فروشگاه آنلاین، نیاز به وب سایت دارید.

هدف در یک فروشگاه آنلاین، جذب مشتریان است هر چه تعداد مشتریان یک فروشگاه بیشتر باشد، سود بیشتری برای فروشگاه به همراه دارد. قطعاً این جملات برای شما کلیشه‌ای به نظر می‌رسد ولی نکته اینجاست که برای جذب مشتریان در محیط آنلاین نیاز به بازاریابی آنلاین دارید. باید با کمک روش‌هایی کاربران را به سایت جذب کرده و به شکلی آن‌ها را تبدیل به مشتریان بالفعل کنید.

تکنیک‌های بسیار زیادی برای جذب مشتریان در اینترنت وجود دارد ولی همواره یکی از این روش‌ها محبوب‌تر و پر بازده‌تر از بقیه می‌باشد. شاید دیگر الان حدس زده‌اید که بهترین راه برای رشد کسب و کار، بهینه سازی سئو است.

در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم و ببینیم چگونه سئو بر کسب و کار‌ها تأثیر می‌گذارد و باعث رشد آن‌ها می‌شود. در همین راستا متوجه نقاط قوت و ضعف برای نمونه کار سئو در پیشبرد کسب و کار خواهیم شد. پس با ما همراه باشید...

 

آیا سئو همان دیجیتال مارکتینگ است؟

شاید با توضیحات و مقدمه‌ای که برای این مطلب تهیه کردیم به فکر شما رسیده باشد که سئو همان دیجیتال مارکتینگ است ولی در‌ واقع، سئو یکی از ابزار دیجیتال مارکتینگ است. یعنی با کمک سئو تا حد زیادی می‌توانید برای وب سایت خود بازار‌یابی کنید. گاهی سئو به صورت مستقیم و به تنهایی عاملی برای بازاریابی می‌شود و گاهی مقدمه‌ای برای بازاریابی و جذب مشتریان خواهد بود. برای مثال با تولید محتوا برای وب سایت ‌می‌توان کاربران را به صفحه مورد نظر هدایت کرده و او را به خرید محصولات تشویق نمود، این مثال یکی از انواع حالت‌های بازار‌یابی است که سئو در آن نقش اساسی داشته و به تنهایی و به صورت مستقیم، جذب مشتریان را انجام می‌دهد. اما سئو می‌تواند به روش‌های غیر مستقیم هم مشتریان را به سایت جذب کرده و یا برند شما را به کاربران معرفی نماید. در ادامه درباره انواع تأثیر‌ات سئو بر کسب و کار، بحث خواهیم کرد.

 

چرا سئو بر کسب و کار‌ها تأثیر می‌گذارد؟

 بر اساس آماری که اخیراً منتشر شده است، می‌توانیم بگوییم که ۸۹ درصد از کاربرانی که خرید‌های اینترنتی انجام می‌دهند، کالا یا خدمات مورد نظر خود را ابتدا در موتور‌های جستجو، سرچ می‌کنند. از طرفی می‌دانید که سئو شامل فعالیت‌هایی است که صفحات سایت شما را در موتور‌های جستجو در رده‌های بالا نشان می‌دهد. حالا تصور کنید که در گوگل به دنبال محصولی خاص هستید و جستجوی خود را انجام می‌دهید، قطعاً نتایجی از جستجو را کلیک می‌کنید که در رده‌های بالاتری قرار دارند، بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های موتور‌های جستجو، چنین بر آورد شده که کاربران تنها ۵ نتیجه اول را در لیست نتایج، کلیک می‌کنند. پس به عنوان یک کسب و کار تنها زمانی شانس خوبی برای جذب مشتریان خواهید داشت که در رده‌های بالا باشید یعنی ۱ تا ۵ باشید.

 

چگونه سئو بر کسب و کار شما تأثیر می‌گذارد؟

تا اینجای مطلب دانستیم که نقش سئو در پیشبرد اهداف وب سایت و به طور کلی کسب و کار‌های اینترنتی غیر قابل انکار است، حالا می‌خواهیم بدانیم سئو چگونه بر کسب و کار‌ها تأثیر می‌گذارد.

چندین مورد وجود دارد که چگونگی تأثیر سئو بر پیشرفت کسب و کار‌ها یا رشد کسب و کار‌های نوپا را توجیه می‌کند. به عبارتی هم می‌توانیم این چگونگی‌ها را جز مزایای سئو در نظر بگیریم:

 

سئو نسبت به تبلیغات دیگر مقرون به صرفه تر است:

بسته به نوع کسب و کاری که راه اندازی کرده یا دارید اداره می‌کنید، راه‌های زیادی برای تبلیغات وجود دارد، می‌توانید از تبلیغات محیطی مانند بنر‌های یا آگهی‌های تلویزیونی یا اکانت های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا برند خود را به افراد معرفی کرده یا روز به روز مشتریان بیشتری را جذب کنید. در بین تمام این روش‌های تبلیغاتی آنلاین و غیر آنلاین، سئو، مقرون به صرفه تر است، زیرا شما با بهینه سازی کردن سئو در وب سایت خود، شرایطی را فراهم می‌کنید که نام وب سایت در رده های بالای نتایج موتور جستجو، نمایش داده شود، با همین کار یعنی یک تیر و چند نشان. تصور کنید صفحات وب سایت شما در رده یکم تا پنجم نتایج موتور جستجو قرار داشته باشد، همان‌طور که گفتیم ۸۹ در صد از کاربران از موتور‌های جستجویی مانند گوگل استفاده می‌کنند تا محصول مورد نظر خود را تهیه کنند، همین که وب سایت شما در رده های بالای نتایج جستجو قرار داشته باشد، بهترین تبلیغ ممکن در زمینه کسب و کار‌های آنلاین را انجام داده‌اید!

 

سئو آینده کسب و کار شما را تضمین می‌کند:

اگر کمی درباره سئو اطلاعات داشته باشید یا درباره آن تحقیق کنید متوجه می‌شوید که سئو، فرآیندی است که نیاز به زمان دارد ولی در عین حال اگر کمی صبر و حوصله به خرج دهید و نکات ضروری آن را پیاده کنید، آینده کسب و کار شما، تضمین خواهد شد. مدتی زمان لازم است تا صفحات وب سایت شما توسط ربات های موتور جستجو ایندکس شده و در پایگاه داده آن قرار بگیرد همچنین بعد از این باید صبر کنید تا تعداد کلیک کاربران روی مطالب شما افزایش پیدا کند. تمام این موارد نهایتاً دست به دست هم خواهند داد و صفحات وب سایت شما در رده های بالای نتایج، نمایش داده خواهد شد. رتبه بالایی که در موتور های جستجو می‌گیرید همیشگی نیست و برای حفظ آن باید تلاش کنید ولی اگر در مرحله اول به این نقطه امن برسید یعنی در رده‌های بالا ظاهر شوید، تقریباً نیمی از راه را رفته‌اید و برند شما برای کاربران شناخته شده خواهد بود و تا زمانی قابل توجه در آینده بازدهی کسب و کار شما، تضمین می‌شود.

 

سئو امکان رصد بازار و شناخت مشتریان را بوجود می‌آورد:

گفتیم که فعالیت‌های سئو، فعالیت‌های مداوم و مستمر هستند یعنی ممکن است با کمی فعالیت بعد از چند ماه به نقطه امن برسید ولی باید همچنان برای حفظ آن رتبه تلاش کنید و بهینه سازی سئو را انجام دهید. حال وقتی درگیر بهینه سازی سئو هستید باید از انواع ابزار‌ها کمک بگیرید تا کسب و کار‌های رقیب را بررسی کنید، یا کلید‌ واژه‌های محبوب را هر چند وقت یک بار بازیابی کنید و خلاصه به طور کلی به سبب بهینه سازی سئو، دید دقیق‌تری نسبت به تغییرات بازار و رفتار مشتریان خواهید داشت.

 

در همین راستا با مطالعه رفتار کاربران (مشتریان بالقوه یا بالفعل) ارتباط دائمی با آن‌ها خواهید داشت، ارتباط داشتن با مشتریان می‌تواند به این معنی باشد که آن‌ها را تبدیل به مشتریان وفا‌دار و همیشگی کسب و کار خود کنید!

جمع بندی

با نکاتی که نام بردیم مشخص شد که چگونه سئو می‌تواند بر رشد و اداره کسب و کار‌ها تأثیر بگذارد. امیدواریم شما هم با مطالعه این مطلب به اهمیت سئو در بازار امروز، پی برده باشید. بعد از این باید یک نکته مهم دیگر را هم در نظر بگیرید و آن هم اینکه فعالیت‌های سئو و رسیدن به نقطه امن اولیه، نیازمند زمان است و یک شبه نمی‌توان تأثیر آن را دید، پس اگر به سئو امیدوار هستید و به قدرت آن ایمان دارید باید کمی هم صبر و حوصله به خرج دهید.

برای مطالعه مطالب بیشتری درباره آموزش سئو سایت می توانید به بخش آموزش رایگان سئو بسایت مارکترها مراجعه کنید.

منبع: poonehmedia.com


[ بازدید : 45 ]
[ ] [ 11:43 ] [ سعید علی وردی خانی ]

آموزش نقاشی با کمک مداد رنگی فابر کاستل

آموزش نقاشی با کمک مداد رنگی فابر کاستل

شاید فکر کنید بدون داشتن چشم خوب نمی توانید یک پرتره زنده بسازید. این تا حدودی درست است اما بیشتر ، نقاشی پرتره به تکنیکی احتیاج دارد. و خوشبختانه ، این چیزی است که می توانید یاد بگیرید.

قیمت مداد رنگی ۳۶ رنگ فابر کاستل

ما خوشحالیم که برخی از دستورالعمل های اساسی را به اشتراک می گذاریم. اما هنگامی که اصول را به دست آوردید ، می توانید طبق برنامه خود قوانین خود را تنظیم کنید.


کمک می کند تا با مجموعه خوبی از مدادهای رنگی شروع شو فابر کاستل Polychromos افسانه ای است و رنگ های ذکر شده در اینجا همان نمونه های مجموعه مداد رنگی فابر کاستل هستند. اما اگر هزینه بیشتری از آنچه شما می خواهید هزینه کنید (آنها گران قیمت هستند) ، می توانید رنگ ها را به صورت آنلاین جستجو کرده و آنها را با مدادهای هر مارک مورد نظر خود مطابقت دهید.


حالا ، بیایید کار کنیم!


یک طرح بسازید

 

ابتدا طرح های چهره سوژه خود را ترسیم کنید. اگر این مرحله شما را عصبی می کند ، چند طرح اولیه ایجاد کنید - شاید فقط بینی یا گوش ها را بکشید. سریع بکشید ، اما روی خطوط ، منحنی ها و سایه ها تمرکز کنید.


پس از چند پیش نویس خشن ، از طرح واقعی شروع کنید. با کمک مداد رنگی فابر کاستل جزئیات ویژگی های صورت را ترسیم کنید. سپس صورت را با یک مداد رنگی متوسط از گوشت بکشید.


استفاده از یک مداد رنگی فابر کاستل به جای مداد گرافیتی به شما امکان می دهد وقتی سایه صورت را با سایر رنگ ها سایه بزنید. یک مداد گرافیتی خط سخت تری را ایجاد می کند که نمی توان آنرا مخلوط کرد ، بنابراین تصویر شما به نظر واقعی نخواهد رسید


چشم ها را رنگ کنید

 

اولین لایه های رنگ را دراز بکشید. آنها را ضعف نگه دارید ، زیرا هدف این است که هرچه بیشتر رنگ و بوی خود را ایجاد کنید. از گوشت متوسط ، ون دایک قهوه ای و سوزان سوز استفاده کنید.


 

پس از آن ، بر روی لایه های رنگی بیشتری بچسبانید تا شدت تن افزایش یابد. با سایه تیره تری به رنگ عنبیه اضافه کنید. سایه ها را با کمک مداد رنگی فابر کاستل در اطراف لبه ها بکشید تا عمق و خطوط ایجاد شود. سایه ای مایل به قرمز باعث می شود این چشمان آبی پاپ شوند.


 

ضربه شلاق های بالا و پایین را با مدادهای سیاه و قهوه ای رنگ کنید. مدادها را صاف کنید تا بتوانید مژه ها را باریک و باریک بکشید ، که باعث ایجاد یک لمس ماندگار به چشم ها می شود.



[ بازدید : 46 ]
[ ] [ 15:53 ] [ سعید علی وردی خانی ]

دانلود فیلم و عکس و IGTV از اینستاگرام با سایت downloadgram

سایت downloadgram.com هم یک سایت عالی برای دانلود از اینستاگرام محسوب می شود. توسط این سایت در کمتر از 3 ثانیه می توانید فایل مورد نظرتان را از اینستاگرام دانلود کنید. سرعت این سایت بسیار بالاست و به محض اینکه آدرس عکس یا ویدیو خود را در اینستاگرام بهش بدهید لینک مستقیم آن را می توانید برای دانلود تحویل بگیرید.

طریقه استفاده از این سایت هم دقیقا مشابه سه سایتی است که قبلا معرفی کردم. آدرس صفحه را می دهید و لینک دانلود مستقیم آن را سریعا دریافت می کنید.

 

دانلود از اینستاگرام با استفاده از افزونه Image Downloader

افزونه گوگل کروم Image Downloader یکی از سریع ترین روش های دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام است. با نصب این افزونه روی مرورگر گوگل کروم خود در هر صفحه ای که وارد شوید با کلیک روی افزونه Image Downloader می توانید به لیستی از عکس ها و فیلم های آن صفحه دسترسی پیدا کنید. با کلیک روی هر کدام می توانید در کمتر از چند ثانیه آن را دانلود کنید.

از این افزونه برای دانلود تمام فایل های تصویری در اینستاگرام حتی ویدیوهای IGTV می توانید استفاده کنید.

 

دانلود عکس و ویدیو از اینستاگرام با گوشی موبایل

چون 99% ما از اینستاگرام در گوشی موبایل مان استفاده می کنیم بهتر است از روش ها و اپلیکیشن های جانبی در گوشی موبایل خود برای دانلود از اینستاگرام اقدام کنیم. در این قسمت هم قصد دارم راه کارها و نحوه دانلود از اینستاگرام در موبایل و اپلیکیشن های دانلود پست از اینستاگرام اندروید و IOS را به شما معرفی کنم.

البته برنامه های زیادی برای دانلود عکس و فیلم از اینستا وجود دارد که مختص به گوشی های اندرویدی و آی او اس است. اما خیلی از آن ها کارآمد نیستند و اکثرشان با لاگین در آن ها اجازه استفاده می دهند که این مورد کمی نا امن است. در این قسمت با توجه به تجربیات خودم بهترین اپلیکیشن ها و روش ها را برای دانلود پست های مورد نظرتان از اینستاگرام به شما معرفی خواهم کرد.

منبع : http://hamyareweb.co/download-from-instagram


[ بازدید : 50 ]
[ ] [ 13:32 ] [ سعید علی وردی خانی ]

20 ایده کسب و کار کوچک امّا پر سود

1. طراحی لباس

همیشه به طراحان لباس نیاز است. وقتی پای پوشاک به میان می‌آید نسل جدید همیشه به دنبال طرح‌های منحصر به‌فرد است. شما می‌توانید این کار را به‌صورت پاره‌وقت در منزل انجام دهید یا با سرمایه‌ی کم یک تولیدی راه بیندازید. شما می‌توانید انتظارحاشیه‌ی سود ۳۰-۴۰ درصدی داشته‌باشید.

2. خدمات جوشکاری

شما در این حرفه با آهن و فولاد سر و کار دارید. شما می‌توانید حفاظ پنجره، کرکره و انواع موارد درخواستی مشتریان را بسازید. می‌توانید از یک مغازه‌ی کوچک کارتان را شروع کنید.

۳. کار با چوب

ساخت مصنوعات چوبی یا مبلمان بسیار خوب و پرسود است. در این نوع کسب و کار شما می بایست براساس ضروریات بازار، مصنوعات چوبی بسازید. این کسب و کار مستلزم مهارت و کار زیاد است. شما می‌توانید از یک مغازه‌ی کوچک کارتان را شروع کنید.

۴. بسته‌بندی آب آشامیدنی

آب آشامیدنی خالص یک نیاز روزانه است. امروزه افراد نه تنها خارج از منزل بلکه در خانه نیز به آب آشامیدنی بسته‌بندی نیاز دارند. این افزایش تقاضا به‌خاطر افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل سلامتی است. از این‌رو، راه‌اندازی کسب و کار در زمینه‌ی بسته‌بندی آب آشامیدنی یک ایده‌ی کسب و کار موفق خواهد بود. لازم است بر راه‌اندازی یک سیستم تصفیه‌ی آب و بسته‌بندی، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام دهید.

۵. ساخت محصولات پلاستیکی

ساخت محصولات پلاستیکی یک ایده کسب و کار کم هزینه و پرسود است. تقاضا برای محصولات پلاستیکی مانند لیوان، ظرف‌های کوچک، بطری آب و .. بسیار بالا است. تنها کاری که برای موفقیت باید انجام دهید این است که بر فروش و بازاریابی این محصولات کار کنید.

۶. ساخت و فروش زیورآلات

این کسب و کار مستلزم مهارت‌های زیاد، تمرین، ممارست و سرمایه‌گذاری است. سود حاشیه‌ای مرتبط با این کسب و کار بسیار بالا است.

۷. رستوران‌داری

رستوران‌داری یک ایده‌ي کسب و کار بسیار پرسود است. موفقیت این کسب و کار به مکان رستوران و نوع غذایی که ارائه می‌شود بستگی دارد. اگر توانایی ارائه‌ی غذاهای خوشمزه به قیمت مناسب و معقول را دارید پس می‌توانید بازار را به دست بگیرید.

۸. آماده‌سازی اسنک و میان‌وعده

در دنیای امروز افراد اسنک‌های آماده را ترجیح می‌دهند. از این رو، تهیه‌ی انواع اسنک می‌تواند یک کسب و کار بسیار موفق باشد. شما می‌توانید این کار را در منزل یا یک فروشگاه کوچک انجام دهید.

۹. روغن‌گیری

روغن‌گیری از دانه‌های خوراکی مانند بادام، زیتون و … می‌تواند یک کسب و کار موفق باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دستگاه روغن‌گیری بخرید.

۱۰. فروش محصولات لبنیاتی

محصولات لبنی بر پایه‌ی شیر همیشه مورد تقاضای بازار خانگی بوده‌است. شما می‌توانید با فروش محصولات لبنی به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. تنها به یک مغازه‌ی کوچک و سرمایه‌ای اندک برای این کار نیاز دارید.

۱۱. شالیکوبی (در مناطقی که برنج کشت می‌شود)

از آن‌جایی‌که بازار تقاضا برای برنج هر روز بیشتر می‌شود، شما می‌توانید با اخذ چند مجوز به شالیکوبی و فروش برنج بپردازید.

۱۲. ساخت جعبه‌ی کادویی

امروزه کادو به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌است و از این‌رو فروش جعبه‌های کادویی نیز رونق یافته است.

۱۳. شکلات و آب‌نبات‌سازی

شما می‌توانید این کار را با سرمایه‌ی اندکی در خانه شروع کنید.

۱۴. مشاور املاک

هر فردی می‌تواند این کار را شروع کند. به سرمایه‌گذاری نیاز ندارد ولی با سود بسیار بالایی همراه است.

۱۵. طراح داخلی

به منظور شروع به‌کار به‌عنوان یک طراح داخلی به خلاقیت و مهارت نیاز دارید. شما می‌توانید از این راه پول زیادی بسازید.

۱۶. مؤسسه‌ی کاریابی

تأسیس یک مؤسسه‌ی کاریابی به هزینه‌ی زیادی نیاز ندارد. شما تنها به یک فضای کوچک و چند خاطب برای شروع کارتان نیاز دارید. نرخ بیکاری رو به افزایش است و به میزان زیادی به این‌گونه مؤسسات نیاز است.

۱۷. تعمیرات و فروش تلفن همراه

کسب و کار تلفن همراه به سرعت رو به رشد است. امروزه افراد عادی نیز تلفن‌های هوشمند را به تلفن‌های ساده ترجیح می‌دهند. بالارفتن میزان استفاده از تلفن‌های هوشمند یک فرصت کسب و کار بی‌نظیر را فراهم کرده‌است. برای شروع این کار، به مهارت و سرمایه نیاز دارید.

۱۸. مؤسسه‌ی کرایه‌ی اتومبیل

اگر سرمایه‌ی کافی دارید می‌توانید اتومبیل‌های لوکس خریداری کنید و آن‌ها را کرایه بدهید. شما می‌توانید از این راه به سود برسید.

۱۹. اجاره‌ی ماشین‌آلات صنعتی

راه‌اندازی این ایده‌ی کسب و کار به سرمایه‌ي بسیار زیادی نیاز دارد. شما می‌توانید جرثقیل، ماشین‌های حفاری و … بخرید و اجاره دهید.

۲۰. مشاوره در امور قراردادها

این کسب و کار به مهارت، نیروی انسانی و تخصص نیاز دارد. شرکت‌های بزرگ آماده‌ی پرداخت مبلغی منصفانه برای دریافت مشاوره‌ی خوب هستند.

منبع : جابیکو


[ بازدید : 59 ]
[ ] [ 13:31 ] [ سعید علی وردی خانی ]

۲۱ راه آسان که آنلاین پولدار شوید و به شهرت برسید

۱. داستان نویسی را شروع کنید.

برخی افراد با نوشتن داستان‌های کوتاه و کتاب‌های الکترونیکی به شهرت رسیدند و بازاری برای فروش کارهای‌شان به دست آوردند.

۲. یک کانال بسازید و محتوای ویدیویی تولید کنید.‍

مردم به تماشا کردن ویدیو در یوتیوب و آپارات و مانند این ها علاقه دارند. اگر مهارت یا تخصص خاصی دارید می‌توانید از این طریق به شهرت برسید.

۳. در توییتر به یک متخصص تبدیل شوید.

آیا می‌دانستید توییتر می‌تواند شما را به شهرت برساند؟ در گوشه و کنار توییتر افرادی وجود دارند که به یک متخصص در توییتر تبدیل شده‌اند. این گروه از افراد، محتوای سودمند اشتراک‌گذاری می‌کنند و صدها، هزاران و حتی میلیون‌ها دنبال‌کننده جذب می‌کنند.

۴. یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید.

اگر در زمینه‌ی هنر، مهارت دارید، می‌توانید از طریق سایت‌های فروشگاهی مانند ETSY یا سایت شخصی خودتان یا سایت های مشابه ایرانی به درآمد برسید. اگر مردم از دست‌سازه‌های‌تان استقبال کنند، از این راه به شهرت خواهید رسید.

۵. پست مهمان بنویسید.

اگر قصد دارید در فضای آنلاین به شهرت برسید، نوشتن پست مهمان در بلاگ‌های مطرح می‌تواند به شما کمک کند به شهرت برسید و هوادارانی جذب کنید.

۶. به دنبال مشاغلی باشید که به گوینده نیاز دارند.

آیا می‌دانستید در عصر دیجیتال، بسیاری از کسب و کارهای آنلاین به گوینده و صداپیشه نیاز دارند؟ اگر کارهای آزاد زیادی در این زمینه بیابید، به شما کمک می‌کند دوران گوینده‌ای‌تان را آغاز کنید.

۷. استعدادتان در زمینه‌ی خوانندگی را به کار بگیرید.

این تصور که تنها تعداد محدودی از افراد می‌توانند در دنیای امروز به خواننده‌های مشهور تبدیل شوند اصلا درست نیست. بسیاری از افراد، ویدیوهای خودشان را که در حال خوانندگی هستند منتشر می‌کنند و از این طریق به شهرت و درآمد خوبی دست پیدا می‌کنند.

۸. نواختن ابزارهای موسیقی خاص را بیاموزید.

هیچ محدودیتی در مورد نوازندگان و موسیقی‌دانان محلی وجود ندارد. اکثر افراد، دوست دارند شاهد نواخته شدن آلات و سازهای خاص موسیقی توسط افراد مختلف باشند. این کار به ماندگار شدن افراد در فضای آنلاین و درآمدسازی از آن کمک می‌کند.

۹. یک سایت طنز راه‌اندازی کنید.

درخواست برای سایت‌های طنز بالا است. مردم به اشتراک‌گذاری و لینک دادن به برخی پست‌های طنز در صفحات مجازی‌شان علاقه دارند. اگر می‌خواهید به شهرت برسید و در فضای آنلاین مطرح شوید، یک سایت طنز راه‌اندازی کنید.

۱۰. ویدیوها یا پست‌ّهای آموزشی بسازید.

وقتی مقالات و ویدیوهای مفید و با کیفیت تولید کنید، مردم به جستجوی آن‌ها خواهند پرداخت و از این طریق دانش‌شان را افزایش می‌دهند.

۱۱. از بازخورد مردم نسبت به موارد مختلف ویدیو بسازید.

اگر درباره‌ی برنامه‌های تلویزیونی محبوب، ویدیو بسازید، قطعا دنبال‌کنندگان زیادی به دست می‌آورید. این راه، ساده‌ترین راه برای جلب توجه است.

۱۲. مقالاتی بنویسید که حاوی جدول هستند.

مردم عاشق مقالاتی هستند که جدول دارند. خواندن آن‌ها آسان است، و اطلاعات بیشتری در اختیار افراد قرار می‌دهد.

۱۳. محتوایی تولید کنید که به دیدگاه فرهنگی‌تان مرتبط است.

باید محتوایی بنویسید که معتبر باشد و از دیدگاه خودتان به قضایا بنگرد. باید از دانش خودتان برای آموزش و سرگرم کردن دیگران استفاده کنید. این کار باعث می‌شود به‌عنوان همه فن حریف شناخته شوید و مردم در هر زمینه‌ای به شما مراجعه کنند.

۱۴. ویدیوهای مرتبط با حیوانات با نژادهای مختلف تهیه کنید.

با تهیه و ساخت ویدیوهای بامزه از حیوانات می‌توانید به شهرت برسید. آیا با نژاد خاصی از حیوانات آشنا هستید که مردم دنیا آشنایی زیادی با آن ندارند؟ پس اطمینان داشته باشید توجه بیشتر مردم را به خودتان جلب می‌کنید.

۱۵. یک صفحه‌ی اینستاگرام با تصاویر زیبا بسازید.

برخی کشورها به‌خاطر سواحل زیبای‌شان شناخته شده هستند. اگر می‌توانید تصاویر زیبایی از این اماکن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، می‌توانید توجه مخاطبین‌تان را به خود جلب کنید، هواداران وفاداری بیابید و به شهرت برسید.

۱۶. ویدیوهای آموزشی آرایش و زیبایی بسازید.

سبک‌های آرایشی هر فرد می‌تواند ویژگی‌های منحصر به‌فردی داشته باشد، و بسیاری از افراد عاشق تماشا کردن این نوع ویدیوها هستند. شما می‌توانید از طریق ساخت ویدیوهای ساده‌ی آرایشی و زیبایی، به شهرت برسید و کسب درآمد کنید.

۱۷. برای زندگی‌تان یک سایت راه‌اندازی کنید.

نگران این مسئله نباشید، نیازی نیست اتفاق خاصی در زندگی‌تان بیفتد. آن چیزی که ممکن است از نظر شما یک نقطه ضعف باشد، ممکن است از نظر دیگران بسیار جذاب باشد. اگر بتوانید زندگی‌تان را به‌صورت جذابی بیان کنید، می‌توانید به شهرت برسید و کسب درآمد کنید.

۱۸. میم‌های اینترنتی بسازید.

پیش‌بینی این‌که کدام میم‌های اینترنتی (در فارسی می توان به آن یادهای انترنتی مخفف یادداشت‌های اینترنتی گفت) از اقبال بیشتری برخوردار خواهند شد دشوار است. میم‌های اینترنتی عبارتند از تصاویر ساده‌ای که چند کلمه‌ای بر آن‌ها نوشته شده است، و قابلیت وایرال (ویروسی) شدن را دارند. بسیاری از افراد با این روش یک شبه به شهرت رسیدند.

۱۹. یک سایت آشپزی بسازید.

بسیاری از افراد عاشق یاد گرفتن دستور تهیه‌های مختلف هستند. البته منظور من دستور تهیه‌های معمولی نیست، منظورم دستور تهیه‌های خانوادگی است. سایت های آشپزی که به خوبی فعالیت می‌کنند به سرعت به شهرت می‌رسند.

۲۰. تجربیات خریدتان را ثبت کنید.

برخی افراد به دنبال این هستند که تجربیات خریدشان را به صورت ویدیو یا نوشته با دیگران به اشتراک بگذارند، و به این طریق توجه دیگران را جلب کنند. مردم مشتاق هستند از تجربیات خرید کشورهای مختلف باخبر شوند، به‌ویژه در کشورهای درحال توسعه.

۲۱. سراغ افراد پولدار و مشهور بروید.

نباید منتظر بمانید و دست روی دست بگذارید تا دیگران به سراغ شما بیایند. به افراد پولدار و مشهور مراجعه کنید و از آن‌ها تقاضای کمک کنید. اگر به ایده ي شما علاقه‌مند شوند، قطعا به شما کمک خواهند کرد.

منبع


[ بازدید : 43 ]
[ ] [ 13:31 ] [ سعید علی وردی خانی ]

روشهایی برای ارتقاء شغلی در محل کار

بیشتر ما این تجربه را در مجموعه کاری خود داشته‌ایم که یک نفر از همکاران ارتقای شغلی پیدا می کند و در کار خود ترفیع می یابد. ممکن است گاهی از خود پرسیده‌ باشیم چرا در محیطی که تعداد زیادی نیرو مشغول به‌ کارند، تنها افراد معدود و خاصی در شغل خود ترفیع می‌یابند؟ حتی شاید متعجب شده‌باشیم و این سوال در ذهن مان ایجاد شده‌باشد که چرا با وجود توانمندی‌های برابر یا حتی بیشتر ما و سایر همکاران از شخص ارتقا‌ یافته، این اتفاق برای ما رخ نمی‌دهد؟ در هفته‌های پیش رو درباره ویژگی‌های افرادی صحبت خواهیم کرد که در شغل خود ارتقا می‌یابند.

 مهره‌های کلیدی

به طور تقریبی در همه مجموعه‌های کاری، به جز مدیر یا مدیران ارشد، حداقل یک نفر وجود دارد که حکم مهره کلیدی را دارد؛ کسی که در مجموعه می‌شود روی توانمندی‌ها و کارهایش حساب کرد، پیش‌بینی‌های خوبی می‌‍‌‌کند، در مواقع ناسازگاری‌ها و چالش‌ها رفتار به جایی اتخاذ می‌کند، مشکلات احتمالی پیش روی مجموعه یا سازمان را به موقع یادآور می‌شود و به طور کلی، کسی است که مدیران روی حرف او حساب می‌کنند.

 انجام کارهای داوطلبانه

انجام کارهای داوطلبانه در کنار وظایف محوله، یکی از کارهایی است که زمینه‌ساز ارتقای شغلی می‌شود. با انجام فعالیت‌های داوطلبانه، دیگران به سایر مهارت‌های شما پی می‌برند و متوجه می‌شوند در زمینه‌های دیگر هم می‌توانید حل کننده مشکلات باشید. از سوی دیگر، این کار علاقه‌مندی و توجه ویژه شما را به سازمان و مجموعه یادآور می‌شود. 

دوست داشتن همکاران خود

به طور معمول افرادی که ترفیع شغلی می‌گیرند، کسانی هستند که روابط مناسبی با سایر همکاران دارند، با آن‌ها یکرنگ و صمیمی هستند وخود را تافته جدا بافته فرض نمی‌کنند. بنابراین از داشتن روابط خشک با اطرافیان در محیط کار بپرهیزید، به نیازهای همکاران خود اهمیت دهید و امور را به شکل خشک و غیر قابل انعطاف انجام ندهید. 

خواستار ایجاد تغییر در زندگی شغلی خود

افرادی که ارتقا می‌یابند، کسانی هستند که مدت‌هاست خواستار تغییر در کار خود و به دنبال افزایش مهارت‌های مرتبط با کار خود می‌باشند. مدیر یک مجموعه کسی را برای ترفیع شغلی در نظر می‌گیرد که پیشرفت و افزایش محسوسی در مهارت‌های شغلی خود داشته باشد و در زمان افزایش فعالیت‌های سازمان، شروع یک پروژه جدید یا کار نویی که سایر کارکنان تمایل چندانی به آن ندارند، آمادگی خود را برای انجام کارها ابراز می‌دارد.



[ بازدید : 43 ]
[ ] [ 13:30 ] [ سعید علی وردی خانی ]

۱۰ تکنیک روانشناسی قیمت گذاری که باید بدانید

برای قیمت گذاری محصول اصول مختلفی بیان شده است و در اینجا ما از تکنیک های روانشناسی برای قیمت گذاری محصول سخن می‌گوییم.  قیمت گذاری استراتژیک بحثی جدید در آمیخته بازاریابی است ، تا مدتی پیش در بسیاری از شرکت ها بخش حسابداری را مسئول تعیین قیمت می‌دانستند و این بخش قیمت را  بر پایه هزینه های داخلی و سطح مطلوبی از سود قرار می‌داد ، ولی امروزه با آشکار شدن نقش فوق العاده قیمت در تعیین موفقیت فعالیت بازاریابی ،قیمت را بعد از محصول (product) دومین عاملی دانسته اند که بازاریابان باید روی آن نظارت کنند.


اما نکته ناراحت کننده این است که بسیاری از افراد فعال در حوزه قیمت گذاری محصول از اصول این قیمت گذاری آگاهی کافی ندارند و نمی دانند دقیقا چه کارهایی باید انجام دهند.

در ادامه ۱۰ تکنیک روانشناسی قیمت گذاری آمده است

۱. قیمت گذاری مقایسه‌ای محصولات

قیمت گذاری مقایسه‌ای عبارت است از مقایسه قیمت محصولات رقبا و تعیین قیمتی در همان رنج برای محصولات برند خود. گاهی اوقات از این استراتژی با عنوان قیمت‌ گذاری رقابتی یا competitive pricing هم یاد می‌شود.

طبق تحقیقات انجام گرفته توسط دانشگاه استنفورد افراد به طور معمول عادت به مقایسه قیمت محصولات مختلف در قبال ارزش دریافتی از آن‌ها دارند. به گفته این محققان، مشتریان مقایسه قیمت را به دلیل ترس از فریب خوردن و به منظور کم کردن این ریسک انجام می‌دهند و از این رو قیمت گذاری مقایسه‌ای از سوی شما، می‌تواند آن‌ها را متقاعد به خرید کند.

البته باید توجه داشت که تعیین قیمت‌های بسیار پایین برای محصولات، اشتباه بزرگی است که می‌تواند شانس شما را برای متقاعدسازی مشتری از بین ببرد چرا که اگر قیمت محصولات شما بسیار پایین‌تر از رقبای‌تان باشد مشتریان بالقوه را نسبت به برند شما بی‌اعتماد خواهد کرد.


حال که می‌دانید مقایسه کردن بخشی از مکانیزم ذهنی مشتری است و پایین آوردن بیش از حد قیمت نیز برند شما را بی‌اعتبار می‌سازد، نکته‌ای که همواره باید به آن توجه داشته باشید این است که شما در کلاس قیمتی انتخاب شده برای محصولات خود می‌بایست ارزش‌هایی را به مشتریان خود ارائه کنید که در جدال مقایسه با سایر محصولات و برندها، برند شما را منحصر به فرد ساخته و مشتری را در مورد هزینه پرداختی در قبال دریافت این ارزش متقاعد کند.

۲. محدود کردن گزینه ها

محدود کردن گزینه ها باعث مقابله با فلج تحلیلی می شود. فلج تحلیلی زمانی به وجود می آید که تعداد گزینه ها باعث شود در فرد برای انتخاب یکی از آنها آشفتگی به وجود آید و نتواند یکی را انتخاب کند. در آزمایشی که در دانشگاه ییل انجام شد از شرکت کنندگان خواسته شد که یا یک بسته آدامسی را که به آنها ارائه شده بود بخرند یا پول خود را نگه دارند. تنها ۴۶ درصد از افراد تصمیم به خرید آدامس گرفتند.

زمانی که دو بسته آدامس با قیمت های متفاوت به آنها ارائه شد این آمار به ۷۷ درصد افزایش یافت. همین آزمایش برای تعداد بیشتری از بسته های آدامس نیز انجام شد ولی تغییر قابل ملاحظه ای مشاهده نشد.

۳.  توصیف مناسب محصول

به شکل کلی عوامل محیطی و محتوای عبارت‌های توصیفی به کار رفته در معرفی محصول می‌تواند تاثیر به سزایی بر روی ذهنیت مشتری از میزان مناسب بودن قیمت‌ آن داشته باشد. برای نمونه اگر محصول یکسانی در دو فروشگاه مختلف با قیمت‌های متفاوتی به فروش برسد اما به دلیل شیک و لوکس بودن یکی از آن‌ها قیمت بالاتری بر روی محصولات گذاشته شود کسی به این قیمت مازاد اعتراض نکرده و حتی بسیاری از افراد رغبت بیشتری به خرید این محصول پیدا می‌کنند.

بنابراین حین قیمت‌گذاری باید به ویژگی‌های محیطی توجه کرده و همچنین از عبارات صحیحی برای توصیف محصول استفاده شود. بنابراین شرایط محیطی و استفاده از عبارات توصیفی مناسب در مورد محصولات و خدمات خود را حتما در قیمت‌گذاری آن‌ها لحاظ کنید.


۴. استفاده از قانون وبر

اجازه دهید قانون وبر را با ذکر یک مثال توضیح دهیم. اگر یک وزنه یک کیلوگرمی را به یک وزنه سه کیلوگرمی بیفزاییم تفاوت وزن ایجاد شده به خوبی حس می شود اما اگر همان وزنه یک کیلوگرمی را به وزنه صد کیلوگرمی اضافه کنیم تفاوت محسوس نخواهد شد. به عبارت دیگر نسبت دو محرک به یکدیگر است که در تشخیص تفاوت اهمیت دارد . این پدیده را قانون وبر خوانده اند زیرا نخستین بار توسط وبر دانشمند فیزیولوژیست آلمانی بیان شد.

اما این قانون چه کاربردی در قیمت گذاری دارد؟ بر اساس قانون وبر، یکی از فعالیت های مهم واحد بازاریابی در قیمت گذاری محصولات یا خدمات درصدی را پیدا کند که موجب واکنش منفی مصرف کنندگان نشود و برای کاهش قیمت محصولات در مواردی همچون تخفیف دادن یا جایزه به دنبال عددی باشد که برای مصرف کننده معنادار باشد و تفاوت آن را به صورت ملموس احساس کند.

۵. پایین آوردن قیمت بدون کاهش کیفیت

از آنجا که در بسیاری موارد قیمت مهم‌ترین فاکتور انتخاب مشتری در کلاس‌های مشابه محصولات است دغدغه پایین‌تر آوردن قیمت همواره از اولویت‌های مدیران است. یکی از روش‌های رایج در بسیاری از کسب‌وکارها برای پایین آوردن قیمت، علی‌الخصوص در ابتدای کار نیز کاهش بهای تمام شده محصول از طریق کاهش کیفیت مواد اولیه بکار رفته در آن است.

نکته اینجاست که هر چند ممکن است هنگام خرید محصول، در ابتدا قیمت پایین‌تر توجه مشتری را به خود جلب کند اما این کیفیت محصول است که سبب وفاداری مشتری به برند شما می‌شود. توجه به کیفیت به نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت برای برندها محسوب می‌شود و طرفداران آن‌ها را روز به روز بیشتر می‌کند. لذا می‌بایست در زمان قیمت گذاری محصولات سوددهی بلندمدت در نظر گرفته شود.

در چنین دیدگاهی کاهش قیمت از طریق کم کردن سطح کیفی محصول شاید چندان هوشمندانه و عقلایی نباشد.

یکی از موارد دیگری که تمرکز بر آن‌ها جایگزین مناسبی برای کاهش کیفیت خواهد بود، هزینه‌های جانبی محصولات است. به عنوان مثال چنانچه بتوانید هزینه‌ی نگهداری و تعمیر و سایر هزینه‌های جانبی را تا حدودی کاهش دهید به قیمت‌گذاری متعادلی خواهید رسید که تمایل بیشتری را برای خرید در مشتری ایجاد خواهد کرد.

۶. ایجاد تنوع هدفمند در قیمت

تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که داشتن تنوع در قیمت و اندازهمحصولات حاوی اثرات روانی معناداری در رفتار خرید مشتریان موثر بوده و به طور مشخص افراد در زمان مواجهه با تنوع بیشتر مجذوب محصولاتی با قیمت و اندازه متوسط می‌شوند.

به عنوان مثال طبق آزمایش انجام شده وقتی محصولی در دو سایز بزرگ و متوسط ارائه شود میزان فروش محصول بزرگ بیشتر از سایز متوسط است. اما اگر همین محصول در سایز کوچک، متوسط و بزرگ ارائه شود گرایش مردم به خرید سایز متوسط محصول بیشتر خواهد بود.

نتیجه‌گیری هوشمندانه از این پدیده آن است که در زمان تصمیم‌گیری برای تدارک بسته‌های مختلف محصول، قیمت‌گذاری آن‌ها به صورت هدفمند و با رویکرد هدایت مشتری به سمت تصمیمی که در ذهن خود دارید به انجام برسد. به بیان دیگر اگر هدف شما آن است که خرید محصول در محدوده قیمتی A به انجام برسد تعریف دو بسته محصول با پیشنهاد قیمتی بالاتر و پایین‌تر از آن می‌تواند مشتری شما را به سمت تصمیمی که دلخواه شماست هدایت کند.


۷. توجه به مشتری هدف و توان پرداخت او

فارغ از محصولی که آن را به فروش می‌رسانید شما همواره با سه دسته از مشتریان از حیث توان مالی مواجه هستید:

  • افرادی که درآمد کمی دارند و نمی‌توانند هزینه زیادی برای خرید محصولات شما اختصاص دهند.
  • افرادی که درآمد متوسطی دارند و گاهی محصولات شما را خریداری می‌کنند.
  • افرادی که درآمد بالایی دارند و می‌توانند هزینه زیادی برای خرید محصولات شما در نظر بگیرند.

تجربه متعارف گویای این واقعیت است که تنها تعداد محدودی از افراد هستند که محصولات گران‌قیمت را می‌خرند و بیشتر آن‌ها افراد محافظه کاری هستند که حاضر نیستند هزینه زیادی برای خرید محصولات بپردازند. به بیان دیگر تعداد افراد در دسته اول بیش از دسته دوم و تعداد افراد در دسته دوم بیشتر از دسته سوم است.

نکته مهم آن است که در زمان تعیین قیمت به عنوان یکی از المان‌های کلیدی از آمیخته بازاریابی، ضروری است تا توان مالی و قدرت خرید مشتریان بالقوه در بازار هدف خود را سنجیده و با قیمت پیشنهادی تطابق دهید تا از تناسب کافی بین این دو اطمینان حاصل شود.

۸. استفاده از قیمت های غیر رند

یکی از مواردی که تاثیر روانی چشمگیری بر روی مشتری شما خواهد داشت عدم استفاده از قیمت‌های رند در مورد محصولات است. اثرات این موضوع از چند جنبه مهم قابل بررسی است:

  • اولین نکته در مورد عدم قیمت‌گذاری رند تلقین روانی این موضوع به مشتری است که قیمت بر اساس محاسبات پیچیده‌ انتخاب شده و بدون پشتوانه یا اصطلاحا “سر سری” نیست.
  • نکته دوم اینکه معمولا در مقایسه بین دو محصول مشابه حتی کمترین اختلاف قیمت نیز می‌تواند منجر به تغییر در تصمیم مشتری شود. یعنی گاهی اوقات چند واحد پول پایین‌تر موجب افزایش فروش شما در مقابل رقبایتان خواهد شد.
  • و در نهایت اینکه اگر چه بین ۱۰۰۰ تومان و ۹۹۹ تومان تفاوت تنها ۱ تومان است اما اولی یک قیمت چهار رقمی است و دومی یک قیمت ۳ رقمی! همچنین ذهن مشتری قیمت اول را هزار تومان و دومی را نهصد و خرده‌ای (!) تومان برداشت می‌کند. به بیان ساده‌تر همین فاصله یک تومانی در ذهن مشتری نمودی بسیار بزرگ‌تر از ارزش واقعی خود پیدا خواهد کرد.

۹. کاهش احساس منفی پس از خرید

نوروا کونومی به ما می گوید که مغز انسان به ترتیبی برنامه ریزی شده که خرج کند تا زمانی که برایش احساس درد به وجود آید. به عبارتی مرز بین خریدن و نخریدن جایی است که درد احساس شده از سود ادراک شده بیشتر می شود. محققان برای اینکه درد ناشی از خرید کردن کاهش و خشنودی پس از خرید افزایش یابد، راه هایی را به بازاریابان و فروشندگان پیشنهاد می کنند.

یکی از این راه ها ارائه چارچوبی برای ارزش محصول در برابر هزینه آن است که برای مشتری جذابیت بیشتری داشته باشد. شکستن قیمت به ماه و روز به جای بیان هزینه سالانه می تواند نمونه ای از تغییر چارچوب باشد. برای مثال اگر استفاده از خدمات شما برای مشتری سالانه ۶۰۰ هزار تومان هزینه دارد، به جای بیان این عدد می توانید به او بگویید که برای هر ماه فقط کافی است ۵۰ هزار تومان بپردازید و یا اینکه هزینه هفتگی استفاده از خدمات شما کمتر از ۱۵ هزار تومان است.

۱۰. استفاده از کلمات مناسب برای تهیج مشتری

استفاده درست از کلمات در تبلیغات نیز اهمیت فراوانی دارد. برای مثال به جای «۵ هزار تومان» گفتن «تنها ۵ هزار تومان» روی فروش تاثیرگذار خواهد بود. فروش محصولات به صورت یک بسته (باندل) نیز از استراتژی هایی است که در رفتار خرید مشتری تاثیر مثبت می گذارد.



[ بازدید : 49 ]
[ ] [ 13:29 ] [ سعید علی وردی خانی ]

6 ایده ناب برای شروع کسب درآمد از تلگرام

همانطور که قبلا اشاره کردم خیلی مهم نیست ایده شما جدید و نو باشد. بلکه با ایده های تکراری هم می توانید کسب و کار تلگرامی خود را راه اندازی کنید. در ادامه ایده های جالبی را عنوان می کنم تا از طریق آن ها بتوانید کانال تلگرام خود را راه اندازی کنید تا از طریق تلگرام کسب درآمد داشته باشید.

نکته مهم این است که در هیچ کدام از ایده ها نیاز نیست که حتما اعضای کانال خود را چند ده هزارتایی کنید تا از طریق آن ها بتوانید کسب درآمد کنید. چون اصلا قرار نیست توسط گذاشتن تبلیغات در کانال درآمد زایی انجام شود.


نکات مهم :

1.در ابتدای راه اندازی کانال خود به هیچ وجه به فکر کسب درآمد نباشید. چون در ابتدا اعضای کانال شما کم است و بیشتر باید به فکر جذب اعضا باشید. بهترین کار این است که در ابتدا خدمات کانال شما هر چیزی که است رایگان باشد.

2.به فکر این نباشید که چون فلان سایت در زمینه خاصی فعالیت می کند کسی سراغ کانال شما نمی آید. فراموش نکنید که امروزه کاربران موبایلی خیلی بیشتر از کاربران دیگر دستگاه ها هستند. به همین خاطر مثلا کسی که فقط از تلگرام استفاده می کند هیچ وقت برای رفع نیازش به وب سایتی مراجعه نمی کند. هدف ما کاربران تلگرامی است که تعدادشان هم زیاد هستند.

1.رزومه سازی برای متخصصین درست کنید

در این ایده کانال شما باید مکانی برای متخصصین باشد. هر شخصی که در هر زمینه ای تخصص دارد باید رزومه خود را در کانال شما ثبت کند. از مشخصات فردی گرفته تا تخصص ها و نمونه کارهایی که تا الان انجام داده است. با این کار هر کسی که به متخصصی نیاز دارد می تواند از طریق کانال شما آن را پیدا کند.

نکته مهم این است که رزومه هر متخصصی را باید با هشتگ مربوط به آن قرار دهید. مثلا هشتگ #طراح_سایت برای افرادی است که طراحی سایت انجام می دهند. هر شخصی با جست و جوی این هشتگ می تواند طراحان سایتی که در کانال شما هستند را پیدا کند.

مدل درآمد زایی از این ایده هم به این صورت است که هم می توانید برای درج هر رزومه از متخصصین هزینه دریافت کنید یا اینکه همه رزومه ها را به صورت رایگان ولی نه به صورت کامل در کانال خود قرار دهید. و برای درج اطلاعات تماس یا نمونه پروژه های انجام شده توسط هر متخصص هزینه ای را از آن ها دریافت کنید.

2.کانالی برای افرادی که هر کاری را انجام می دهند

شاید فکر کنید این ایده هم مانند ایده قبلی است ولی در صورتی که اینطور نیست. در این ایده هر کسی که هر کاری از دستش بر می آید می تواند در کانال شما مطرح کند. مثلا شخصی گرفتن ممبر فیک برای کانال های تلگرام را به خوبی انجام می دهد. یا شخصی مترجم خوبی است و ترجمه مقالات انگلیسی به فارسی را به خوبی انجام می دهد. یا شاید شخصی پست گذاشتن برای کانال های تلگرامی را به خوبی انجام می دهد.

هر کسی با هر توانی می تواند در کانال شما خودش را معرفی کند. دقیقا مثل سایت “انجام میدم” شما هم می توانید کانال تلگرامی راه اندازی کنید و به این صورت کسب درآمد کنید. مثلا شخصی که می تواند ادمین کانال باشد و تامین کننده پست های کانال تلگرامی باشد می تواند به این صورت خود را معرفی کند: من ماهی 300 هزار تومان می گیرم و برای کانال شما روزی 3 تا پست متفاوت با واتر مارک کردن عکس ها براتون میذارم.


روش درآمد زایی هم مشخص است، شما از هر شخصی که قصد دارد توانایی خود را معرفی کند هزینه ای را یک بار برای همیشه می گیرید. بهتر است هزینه کمی را بگیرید تا هم اعضای کانال شما بیشتر شود و هم هر کسی با کمترین هزینه بتواند توانایی خود را در کانال شما معرفی کند.

3.کانالی برای فروش خلاصه کتاب های صوتی

حتما می دانید خیلی از افراد وقت و حوصله مطالعه کامل کتاب ها را ندارند. ولی اگر همان کتاب ها به صورت خلاصه و صوتی قابل گوش دادن برایشان محیا باشد حتما مورد استقبال این افراد قرار می گیرد. در این ایده شما باید کانالی راه اندازی کنید و به تولید محتوای صوتی بپردازید. در کانال شما باید در هر موضوعی کتاب به صورت صوتی و خلاصه باشد تا مخاطبان بیشتری را بتوانید جذب کنید.

برای شروع پیشنهاد می کنم از خلاصه کردن کتاب های معرف و و پر فروش حوزه های کاری مختلف استفاده کنید. مثلا 5 تا از کتاب های پر فروش برایان تریسی که در حوزه موفقیت و کسب و کار است را به صورت خلاصه به صوت تبدیل کنید.

مدل درآمد زایی در این ایده کمی متفاوت تر است. همانطور که می دانید در این ایده شما باید خلاصه کتاب ها را به صورت کتاب صوتی بفروشید. برای اینکار و جذب مخاطبان بیشتر باید قسمتی از کتاب صوتی خود را در کانال قرار دهید تا مخاطبان از کیفیت و محتوای کتاب صوتی شما با خبر شوند. برای فروش کتاب ها نیز می توانید به دو صورت اقدام کنید.

یک راه این است که شما کانال دیگری به صورت خصوصی ایجاد کنید و در آن تمام کتاب های صوتی را به صورت کامل قرار دهید و هر کسی که مایل به دسترسی به آرشیو کتاب های صوتی شما بود هزینه ای را پرداخت کند تا بتواند عضو کانال شخصی شما شود.


راه دوم استفاده از ربات فروشگاهی تلگرام است. شما می توانید به راحتی با سایت های موجود ربات تلگرامی را برای فروش محصولات خود بسازید. که توسط این ربات می توانید پروسه فروش هر کتاب را به صورت اتوماتیک انجام دهید. مثلا شخصی قصد خرید کتابی را دارد. توسط ربات تلگرامی شما می تواند درخواست خود را ثبت کند و دقیقا ربات به طور خودکار به او می گوید که چه مراحلی را باید طی کند و چگونه پرداخت را انجام دهد تا لینک دانلود کتاب برای او ارسال شود.

4.کانال نیازمندی های بومی راه اندازی کنید

کلا کانال هایی که به صورت بومی فعالیت می کنند خیلی خوب و هدفمند هستند. فرض کنید به دنبال شخصی می گردید که محل زندگی اش در شهر شما باشد تا بتوانید از آن به عنوان نیروی کار در کسب و کار خود استفاده کنید. زمانی که کانالی در تلگرام باشد که افراد جویای کار در شهر شما را معرفی کند آیا به سراغش نمی روید؟

در این ایده باید کانالی راه اندازی کنید و آگهی نیازمندی های شهر خودتان را در آن قرار دهید. بهترین راه برای افرادی که قصد دارند کسب و کارشان را به اهالی شهر خود معرفی کنند استفاده از تبلیغات در کانال های تلگرامی بومی است. هیچ وقت کسی که مثلا دنبال یک پیک موتوری در شهر کرج است نمی تواند در یک کانال تفریحی تقاضا خود را اعلام کند.

یکی از بهترین مزیت های چنین کانال هایی هدفمند بودن تبلیغات در آن است. به خاطر همین هم مردم شهر شما به دنبال کردن کانال شما راغب می شوند. به عنوان مثال شخصی که به دنبال کار در شهر شما است می تواند پیگر کانال شما شود تا هنگامی که مثلا شرکتی آگهی خود را برای جذب نیروی کار در کانال شما ثبت کرد از این موضوع با خبر شود.

مدل درآمد زایی از این ایده هم کاملا مشخص است. شما می توانید در ازای ثبت هر آگهی در کانال خود مبلغی را دریافت کنید. اما پیشنهاد می کنم برای ثبت هر آگهی مبلغ کمی را دریافت کنید تا هر کسی بتواند از کانال شما استفاده کند.


5.کانال ادمین یاب راه اندازی کنید

حتما کانال هایی را دیده اید که برای تولید محتوا و تامین پست های روزانه کانال خود به دنبال ادمین می گردند؟ شما با ایجاد کانالی در این مورد می توانید نیاز این کانال ها را بر طرف کنید. در کانال شما هر کسی که توانایی تولید محتوا برای کانال های تلگرامی را دارد می تواند خود را معرفی کند. البته کانال شما باید افراد حرفه ای و تولید کنندگان واقعی محتوا را معرفی کند.

البته بر عکسش هم می شود. یعنی شما می توانید تقاضای کانال هایی که به دنبال ادمین می گردند را هم در کانال خود قرار دهید. از این طریق هم می توانید کسب درآمد کنید. شیوه درآمد زایی در این روش هم کاملا مشخص است. هم می توانید از متقاضی ها مبلغی را دریافت کنید و هم از کسانی که برای تولید محتوای کانال ها آمادگی خود را اعلام می کنند.

6.کانال آموزشی راه اندازی کنید

امروزه آموزش حرف اول را در کسب درآمد از اینترنت می زند. بحث آموزش یکی از پولساز ترین حوزه های کاری در اینترنت است. کانال های آموزشی که به صورت حرفه ای موضوع خاصی را آموزش دهند کم هستند. پیشنهاد من این است که کانالی با محتوای آموزشی منحصر به فرد راه اندازی کنید. به عنوان مثال کانالی که آموزش آشپزی دهد کم است. اگر هم باشد بیشتر آموزش ها به صورت متنی است.

کاری که شما باید انجام دهید تولید آموزش های منحصر به فرد است. طوری که نیاز واقعی مخاطبان خود را بر طرف سازد. موضوع کانال آموزشی شما بستگی به علاقه و تخصص شما دارد. پس هیچ فرقی نمی کند کانال شما آموزش چه چیزی را می دهد.

همانطور که عرض کردم خیلی مهم است کانال شما محتوای آموزشی خوبی را ارائه دهد تا مخاطبان شما حاضر شوند برای محتوای شما پول پرداخت کنند. زمانی که احساس کردید مخاطبان واقعی شما زیاد شده اند می توانید توسط برگذاری کلاس های آنلاین کسب درآمد کنید. به مثال زیر توجه کنید :

کلاس آنلاین آموزش کاشت ناخن

زمان برگذاری کلاس شنبه ساعت 13 الی 15

مبلغ ثبت نام در کلاس : 10 هزار تومان

بعد از اینکه مخاطبان شما با پرداخت مبلغ در کلاس شما ثبت نام کردند کار تمام است. شما می توانید کلاس آنلاین خود را در یک گروه خصوصی برگذار کنید. به همین سادگی!

جمع بندی و مطلب پایانی

امیدوارم ایده های مطرح شده در این مقاله مورد توجه تان قرار گرفته باشد. پیشنهاد می کنم هیچ وقت به فکر گرفتن ممبر های غیر واقعی برای کانال تلگرام خود نباشید و هیچ کانال تلگرامی را با هدف افزایش ممبر و کسب درآمد از تبلیغات راه اندازی نکنید. سعی کنید کانالی راه اندازی کنید که مفید باشد و در عین حال نیاز افراد را رفع کند. ایده هایی هم که در این مقاله مطرح شد با توجه به نیاز مردم و رفع نیاز آن ها می توان راه اندازی شوند.

منبع :همیار وب


[ بازدید : 48 ]
[ ] [ 13:29 ] [ سعید علی وردی خانی ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]