سئو چیست؟ (آموزش سئو از صفر تا صد)

قبل از پرداختن به درامد یک سئو کار لازم هست در نظر داشته باشیم با دیدن چندتا آموزش سئو نمی توانیم ادعای سئو کار یا متخصص سئو بودن را روی خودمان بگذاریم،صرفا شما آموزش سئو که میبینید چهارچوب مسیر را یاد میگیرید و برای سئو کردن هر کسب و کاری نیاز به تحلیل جداگانه داشته باشید تا یک سایت را در صفحه اول گوگل ببینید.

بعد از این که چند تا آموزش سئو را دیدید لازم هست یک سایتی را هم بالا بیاورید تا هر انچیزی که در مورد سئو یاد میگیرید را روی آن سایت پیاده کنید، ودر آن موقع میبینید که فقط دیدن دوره های سئو سخت است که یک سایتی را به نتایج اول گوگل بیاورید ،در سئو همیشه باید در حال صحیح و خطا باشید و هیچ مسیر مشخصی برای رسیدن به نتایج اول گوگل وجود ندارد ، وبعد از انجام چند تا پروژه سئو به مرور زمان تبدیل به یک سئو کار خواهید شد .

کسب درامد سئو کار به خودش بستگی دارد ، می تواند در یک شرکت بصورت کارمندی با حقوق مشخص مشغول بکار شود و یا میتواند بصورت فریلنسری پروژه دریافت کند وانجام بدهد،هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خودشان را دارند برای مثال یکی از معایب کار شرکتی این است که شما نمیتوانید حقوق بالاتری را دریافت کنید (شاید یک پاداش تعلق بگیرد)ولی مطمئنا ناچیز خواهد بود ولی در نظر داشته باشید فشار کمتری نسبت به کار فریلنسری است اگر بخواهم بیشتر توصیح بدم شما کارمند آن شرکت هستید و در صورت ناموفق بودن پروژه شما جواب گوی کارفرما نیستید و مدیر یا سرپرست پروژه جوابگو خواهد بود و یک مزایای دیگر کار شرکتی این است که در صورت بزرگ بودن پروژه سئو چندین نفر برای پروژه اختصاص داده می شود،ولی در کار سئو بصورت فریلنسری برعکس مواردی هست که گفتیم،یعنی علاوه بر این که حقوقی را دریافت می کنید که خودتان تعیین میکنید وباید جوابگوی صفر تا صد پروزه باشید.

 

وظایف اصلی کارشناس سئو:

تحقیق و بررسی

-بررسی سئو فنی یا همان سئو تکنیکال سایت

-بررسی سئو خارجی سایت

-ردیابی، تجزیه و تحلیل و بهبود نتایج سئو داخلی و سئو خارجی سایت

 

تحقیق و بررسی سئو سایت

به گفته درصد بسیار زیادی از متخصصین سئو در سراسر جهان، این مهم ترین مرحله در فرآیند سئو است. زیرا قبل از شروع هر کاری، ابتدا باید چیزهایی را مطالعه کنید تا ببینید چه چیزی را باید تغییر دهید و بسازید،هدف خود را از سئو بنویسید – چرا سئو را انجام میدهید؟ چرا می خواهید مردم سایت شما را پیدا کنند؟ آیا بررسی سایت شما اطلاعات کافی در مورد خدمات/محصولات شما به مشتری احتمالی می دهد

تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید و مردم از چه کلماتی برای جستجوی خدمات شما استفاده می کنند و….

برای تحقیقات کلمات کلیدی میتوانید در سایت هایGoogle Adwords، kwfinder، keywordtool،Keyword Planner ثبت نام کنید و بهترین کلماتی که برای کسب کار شما است را پیدا کنید.

برای بررسی سئو خارجی سایت هم میتوانید از ابزار های Ahrefs ،Moz،Semrush،Alexa رقبای سایت مورد بررسی قرار میگیرد و تا یک صفحه بهتر از رقبای خود بسازید و به گوگل ثابت بشه که بهتر از آن ها هستیم

ابزارهای بررسی وضعیت سئو سایت سایت

Google Analytics، Google Webmaster Tools و Bing Webmaster Tools ثبت نام کنید و حساب های خود را تأیید کنید – بعداً به این ها نیاز خواهید داشت.
گوگل آنالیتیکس را در سایت خود پیاده کنید و اجازه دهید حداقل 2 هفته قبل از شروع هر گونه سئو، داده ها را جمع آوری کند و این به شما این امکان را می دهد که داده هایی را جمع آوری کنید تا پایه های فرآیند سئو را بر اساس آن بنا کنید.

از سرچ کنسول گوگل و بینگ هم برای بررسی تمامی صفحات ایندکس شده مورد استفاده قرار میگیرد،و تمامی خطاهای موجود را در سرچ کنسول میتوان مشاهده کرد و بعد از رفع خطا هم به شما اعلام میکند که رفع خطا شده یا دوباره شکل دارد.

 

سئو جستجوی صوتی

جستجوی صوتی از طریق گوگل روندی است که در حال تحول است و اهمیت آن در سال های آینده همچنان رو به افزایش خواهد بود و طبق تحقیقات انجام شده  بیش از نیمی از جستجوها تا سال 2022 صوتی خواهند بود به همین دلیل، کسب و کارها باید به فکر سئو صوتی باشند.

یکی از استراتژی های سئو مهم برای جستجوی صوتی این است که به نحوه صحبت افراد و سؤالاتی که می توانند بپرسند تمرکز کنید و این امر تمرکز محتوای خود را بر پاسخ به سؤالات خاصی که مردم از موتورهای جستجو می پرسند بسیار مهم می کند.

یکی دیگر از استراتژی های مهم جستجوی صوتی که خوب است، پیاده سازی Schema Markup در وب سایت خود است، این اطلاعات خاص و مهمی است که می توانید مستقیماً در موتورهای جستجو نمایش دهید بدون اینکه کاربر مجبور باشد روی وب سایت شما یا صفحه خاصی از آن کلیک کند.

 

سئو محلی

این امر به ویژه برای مشاغلی که مشتریان محلی را هدف قرار می دهند، مانند مغازه ها، رستوران ها،غیره مهم است نتایج محلی گوگل به گونه ای بهینه شده اند که هنگام جستجوی یک سرویس یا محصول + شهر تولید شوند. همچنین بسته به نزدیکی یک کسب و کار رخ می دهند، و این زمانی اتفاق می افتد که ردیابی GPS دستگاه شما روشن باشد و نقشه گوگل دقیقاً بداند شما کجا هستید.

استفاده از سئوی محلی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا افراد بیشتری در تلاش هستند تا نزدیک ترین مکان به خود را پیدا کنند، جایی که می توانند یک محصول را خریداری کنند یا از یک سرویس استفاده کنند.

 

سئو  موبایل

استفاده گوگل از دستگاه های تلفن همراه در حال حاضر تقریباً 60٪ از جستجوهای کلی موتورهای جستجو را تشکیل می دهد. پلتفرم‌های بزرگی مانند گوگل، یوتیوب و فیسبوک به خوبی با این روند سازگار شده‌اند و اپلیکیشن‌های موبایلی را ارائه می‌کنند که ساده‌تر هستند و جستجوی اطلاعات از طریق آنها بسیار سریع‌تر و آسان‌تر است. با این حال، وقتی صحبت از جستجوی محصولات یا خدمات از طریق گوگل می شود، وب سایت هایی که ایجاد می شوند باید به طور خاص برای دستگاه های تلفن همراه سئوشوند.


[ بازدید : 43 ]
[ ] [ 12:28 ] [ سعید علی وردی خانی ]
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]